Kącik malucha
sanstol tran
Naturalnie na zdrowie
sanostol suplement - napis
sanostol witaminy
Preparat
wielowitaminowy
wzbogacony w wapń
sanostol suplement - napis
multi-sanostol
Syrop wielowitaminowy
z wapniem
sanostol immuno - logo 3+
Naturalnie na zdrowie
sanostol immuno
Naturalnie na zdrowie
Ekstrakt z bzu czarnego i dzikiej róży, z witaminą C oraz cynkiem
Zawiera tylko naturalną witaminę C
suplement diety

Porady dla rodziców

cofnij

Sok z dyni - eliksir na wzmocnienie odporności

Dynia jest sezonowym, jesiennym warzywem kojarzącym się z Halloween. Smakuje wyśmienicie, jest zdrowa, zapewnia dobre samopoczucie i odporność na jesienno-zimowy czas. Można z niej wyczarować wiele dań, a sok z dyni jest znanym i stosowanym w medycynie naturalnej eliksirem na wzmocnienie odporności.

Zdrowotne właściwości soku z dyni

Sezonowe owoce i warzywa dostarczają do organizmu wszystkiego, czego nam potrzeba o danej porze roku. Dynia, w szczególności surowa, jest skarbnicą witamin i mikroelementów poprawiających kondycję układu odpornościowego.

 

W 100 gramach surowej dyni znajduje się:

  • Białko – 1 g
  • Tłuszcz – 0,1 g
  • Węglowodany – 6,5 g
  • Błonnik – 0,5 g
  • Witamina C – 9 mg
  • Tiamina – 0,050 mg
  • Ryboflawina – 0,110 mg
  • Niacyna – 0,600 mg
  • Witamina B6 - 0,061 mg
  • Kwas foliowy - 16 µg
  • Witamina A – 8513 IU
  • Witamina E – 1,06 mg
  • Witamina K – 1,1 µg
  • Wapń – 21 mg
  • Żelazo – 0,80 mg
  • Magnez - 12 mg
  • Fosfor - 44 mg
  • Potas - 340 mg
  • Sód – 1 mg
  • Cynk – 0,32 mg

Źródło: National Nutrient Database for Standard Reference Release

 

Witaminy zawarte w soku z dyni

Sok z dyni w postaci nieprzetworzonej pozwala zachować maksymalną ilość witamin i minerałów, które mogą ulegać biodegradacji w procesie przetwarzania. Jednak nawet poddany pasteryzacji, będzie doskonałym napojem prozdrowotnym. Dynia zawiera dużo beta-karotenu, błonnika, witamin A, C, В1, B2, В6 i E, potasu, magnezu, żelaza, kwasów tłuszczowych wspierających układ immunologiczny. Polecana jest jako warzywo na wzmocnienie odporności, a dzięki dużej zawartości beta-karotenu, będącego przeciwutleniaczem, hamuje procesu starzenia i działa antyoksydacyjnie.

Napój ten jest niskokaloryczny i zawiera dużo błonnika, działającego jak miotełka oczyszczająca jelita. Surowy sok świetnie wpływa na kondycję skóry (również w formie okładów lub maseczek). Napój ten polecany jest zarówno dla dorosłych, jak i dzieci oraz kobiet w ciąży. Wyjątkiem są osoby chore na cukrzycę, gdyż dynia ma wysoki indeks glikemiczny, przez co nie jest polecana cukrzykom.

 

Dyniowy eliksir – korzyści dla zdrowia

- Sok z dyni ma wiele prozdrowotnych właściwości:

- Wpływa korzystni na wątrobę i nerki, łagodząc objawy kamicy nerkowej i chorób pęcherzyka żółciowego,

- Zmniejsza poziom cholesterolu we krwi i ryzyko chorób serca,

- Pomaga w leczeniu zaparć i niestrawności,

- Wspiera działanie układu moczowego i nerek,

- W połączeniu z miodem działa uspokajająco i kojąco na nerwy,

- Wspiera działanie układu odpornościowego, chroni przed infekcjami wirusowymi,

- Utrzymuje skórę w doskonałej kondycji, działa przeciwzmarszczkowo i nawilżająco,

- Można go wykorzystać jako odżywkę do włosów.

 

Jak zrobić domowy sok z dyni?

Chociaż gotowy sok bez problemu kupisz w dowolnym markecie, warto pokusić się o własnoręczne wykonanie przetworów dyniowych. Sok z dyni na zimę dla dzieci to doskonały eliksir na wzmocnienie odporności, można go też przygotować z miodem albo marchewką i borówką, wtedy oprócz właściwości zdrowotnych nabiera niezwykłych walorów smakowych.

Istnieje wiele sposobów na zrobienie domowego soku z dyni. Najprostszy zakłada przepuszczenie miąższu dyniowego przez sokowirówkę. Możesz dowolnie łączyć składniki i dodać nieco marchewki, jabłek albo cytrusów. Taki przecier najlepiej pić od razu po przygotowaniu.

Można też obejść się bez sokowirówki. W tym celu dynię należy obrać i usunąć pestki, a miąższ zetrzeć na tarce o grubych oczkach, warto dodać również startej marchewki. Starte warzywa należy włożyć do garnka, zalać ok. 250 ml wody i gotować do momentu aż staną się miękkie. Po ugotowaniu i wystudzeniu całość należy jeszcze zblendować i przetrzeć przez sito. Tak przygotowany sok warto doprawić np. sokiem z cytryny, miodem lub cynamonem. Podawać na zimno lub na ciepło. Taką miksturę można także rozlać do buteleczek lub słoiczków, spasteryzować i schować do piwnicy na później.

Niezależnie od tego, czy podasz taki sok świeży, czy w formie przetworów, będzie to prawdziwa bomba witaminowa; cudowny i całkowicie naturalny eliksir na wzmocnienie odporności dla dziecka, dla Ciebie i całej rodziny.

Oceń artykuł:
Jeszcze nie oceniano
Artykuły powiązane
Poznaj naszego Eksperta!

Mgr farmacji Barbara Bielska

Absolwentka Wydziału Farmacji Akademii Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

Administratorem danych jest Takeda Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 68. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszego formularza przetwarzane są w celu obsługi przesłanej wiadomości. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jeśli chcesz zgłosić wystąpienie działania niepożądanego lub inną informację dotyczącą bezpieczeństwa stosowania produktów Takeda, kliknij tutaj.

Jeśli chcesz pobrać formularz zgłoszenia działania niepożądanego, kliknij tutaj. Możesz także skontaktować się telefonicznie z osobą odpowiedzialną za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych pod nr telefonu:
+48 602 761 141 lub +48 602 761 142


info.warszawa@takeda.com

+48 22 608 13 00

Takeda Polska sp. z o.o.
ul. Prosta 68,
00-838 Warszawa

zamknij

Niniejsza strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych oraz ułatwienia korzystania z serwisu. Ustawienia te można zmienić. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce dotyczącej cookies.