Kącik malucha
sanstol tran
Naturalnie na zdrowie
sanostol suplement - napis
sanostol witaminy
Preparat
wielowitaminowy
wzbogacony w wapń
sanostol suplement - napis
multi-sanostol
Syrop wielowitaminowy
z wapniem
sanostol immuno - logo 3+
Naturalnie na zdrowie
sanostol immuno
Naturalnie na zdrowie
Ekstrakt z bzu czarnego i dzikiej róży, z witaminą C oraz cynkiem
Zawiera tylko naturalną witaminę C
suplement diety

Porady dla rodziców

cofnij

5 najzdrowszych kolacji dla dziecka

Mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. A co z kolacją? Tak naprawdę każdy posiłek jest równie ważny i powinien składać się ze zdrowych, dających energię produktów, zawierających witaminy, minerały i składniki odżywcze. Jak zachęcić dziecko, by z przyjemnością jadło kolację? Oto kilka naszych, pysznych propozycji.

Kolacja – dlatego jest taka ważna?

Organizm w trakcie snu odpoczywa, ale sen jest też stanem, w którym umysł przetwarza i porządkuje informacje zdobyte w ciągu dnia, a mięśnie ulegają regeneracji. Chociaż tego nie odczuwamy, ciało i mózg intensywnie pracują i potrzebują odpowiednich rezerw energetycznych. Dlatego o porządnym posiłku przed snem nie wolno zapominać.

Kolacja dla dzieci musi być lekkostrawna, aby nie przeciążać na noc układu pokarmowego, i powinna pokrywać około 20% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Idealna pora na ten posiłek jest między 18:00 a 18:30; dotyczy to również dorosłych.

 

5 szybkich i zdrowych kolacji dla dziecka:

1. Musli z mlekiem

Mleko z płatkami pszennymi, owsianymi lub kukurydzianymi, z rodzynkami, suszonymi bananami albo innymi owocami to bardzo smaczna i pożywna kolacja. Musli można łatwo zrobić domowym sposobem. Można również posiłkować się gotowymi mieszankami ze sklepu, należy jednak zwracać uwagę na ich skład i dobierać produkty, które nie zawierają dużo cukru i pozbawione są środków konserwujących. Najlepiej zaopatrywać się w nie w sklepach ze zdrową żywnością albo przygotowywać w domu samemu. Nie ma nic prostszego niż zmieszać trochę płatków owsianych, otrębów, rodzynek i suszonych owoców. Proste, smaczne i pożywne.

 

2. Omlet lub jajecznica z warzywami

Jaja kurze są dobrą podstawą do tworzenia różnych posiłków. Można wymieszać z nimi warzywa oraz inne składniki (kaszę, kiełbasę, ser twarogowy), wiele zależy od inwencji własnej. Smacznym i pożywnym posiłkiem może być omlet z kaszą jaglaną i drobno startymi warzywami: marchewką, pietruszką, kalafiorem lub brokułem. Takie danie będzie bogate w witaminy B, żelazo, miedź i inne minerały. Prostszą alternatywą może być zwykła jajecznica z cebulką, pomidorami, serem i szczypiorkiem.

 

3. Kanapki z pieczywa wieloziarnistego i pełnoziarnistego

Od czasu do czasu można dziecku serwować różne wymyślne dania, ale nic nie zastąpi zwykłych kanapek. Są najprostsze do wykonania i wcale nie muszą być nudne. Istotne jest, by używać jak najmniej białego pieczywa. W dobrych piekarniach i sklepach ze zdrową żywnością można znaleźć ogromny wybór pełnowartościowego pieczywa. A stąd już prosta droga do pożywnych i zdrowych kanapek z sałatą, pomidorem, serem, wędliną. Kolorowe kanapki w niczym nie ustępują bardziej kreatywnym kolacjom.

 

4. Naleśniki na słodko lub słono

A gdyby tak trochę zaszaleć i przygotować dziecku naleśniki? Są one bardzo dobrą propozycją zarówno na obiad, jak i na lżejszą kolację. Mogą być serwowane z serkiem twarogowym i szczypiorkiem lub w wersji na słodko ze słodkim serem i owocami. Do tego z polewą jogurtową (jogurt naturalny lub owocowy). Pychota!

 

5. Sałatka warzywna

Różnego rodzaju sałatki są świetnymi uzupełnieniami posiłków, ale mogą stanowić również ich podstawę. Idealnie pasują do kanapek jako zdrowa przekąska lub pełnoprawne danie. Zaletą takiego rozwiązania jest, że można podać dziecku naprawdę bogaty miks witaminowy w smacznej i atrakcyjnej formie. Polecamy szczególnie klasyczną sałatkę z gotowanych warzyw: ziemniaków, marchewki, pietruszki i selera oraz zielonego groszku, fasoli i kukurydzy. To wszystko zaprawione niezbyt grubą warstwą majonezu. Majonez, o ile spożywany w rozsądnych ilościach, również ma sporo zalet, jest przede wszystkim źródłem witamin: A, D, E oraz K oraz dobrych kwasów tłuszczowych. Oczywiście podany w ilościach zdrowego rozsądku.

Oceń artykuł:
Jeszcze nie oceniano
Artykuły polecane
Poznaj naszego Eksperta!

Mgr farmacji Barbara Bielska

Absolwentka Wydziału Farmacji Akademii Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

Administratorem danych jest Takeda Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 68. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszego formularza przetwarzane są w celu obsługi przesłanej wiadomości. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jeśli chcesz zgłosić wystąpienie działania niepożądanego lub inną informację dotyczącą bezpieczeństwa stosowania produktów Takeda, kliknij tutaj.

Jeśli chcesz pobrać formularz zgłoszenia działania niepożądanego, kliknij tutaj. Możesz także skontaktować się telefonicznie z osobą odpowiedzialną za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych pod nr telefonu:
+48 602 761 141 lub +48 602 761 142


info.warszawa@takeda.com

+48 22 608 13 00

Takeda Polska sp. z o.o.
ul. Prosta 68,
00-838 Warszawa

zamknij

Niniejsza strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych oraz ułatwienia korzystania z serwisu. Ustawienia te można zmienić. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce dotyczącej cookies.