Dział I. Postanowienia ogólne, wymagania techniczne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego www.sanostol.pl (dalej: „Serwis”).
2. Rozpoczęcie korzystania z Serwisu będzie interpretowane, jako wyrażenie zgody na warunki określone Regulaminem bez zastrzeżeń. W przypadku braku akceptacji Regulaminu Użytkownik powinien zaprzestać korzystania z Serwisu.
3. Serwis prowadzony jest przez Orifarm Healthcare sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000867348, NIP: 7011003307, REGON: 387507348, kapitał zakładowy 44.000,00 zł, e- mail: info-pl@orifarm.com, (dalej: „Orifarm” lub „Usługodawca”).
4. Serwis ma charakter informacyjno-promocyjny i ma na celu prezentację Orifarm oraz produktów Orifarm. W niektórych przypadkach, dodatkowo, Użytkownicy korzystający z Serwisu mogą skorzystać z usług świadczonych drogą elektroniczną, zgłaszać działania niepożądane.
5. W celu korzystania z Serwisu niezbędne jest:
a) posiadanie komputera lub innego urządzenia z dostępem do sieci Internet,
b) zainstalowanie najnowszej wersji dowolnej przeglądarki internetowej, np. Google Chrome , Mozilla Firefox , Microsoft Edge, Opera ,
c) włączenie obsługi JavaScript oraz zainstalowanie wtyczki Flash Player,
d) akceptacja niezbędnych plików „cookies”,
Dział II. Rodzaj i zakres usług. Warunki korzystania z Serwisu
1. Serwis umożliwia Użytkownikom korzystanie z jego funkcjonalności i usług bez konieczności rejestracji.
2. Korzystanie z Serwisu jest bezpłatne i dobrowolne. W dowolnym momencie Użytkownik może zrezygnować z korzystania z Serwisu.
3. Usługi świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu:
a) akcje informacyjne,
b) akcje edukacyjne,
c) akcje marketingowe,
d) udostępnianie artykułów
e) prezentacja produktów Grupy Orifarm,
dalej: „Usługi Elektroniczne”.
4. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny, a informacje w nim zawarte nie stanowią porady lekarskiej. Żadnej z informacji zamieszczonych w Serwisie lub oferowanych w ramach świadczonych usług nie należy rozumieć jako sugestii iż:
a) możliwe jest uniknięcie porady lekarskiej lub zabiegu medycznego,
b) nawet osoba zdrowa przyjmująca produkt leczniczy lub suplement diety poprawi swój stan zdrowia,
c) nieprzyjmowanie produktu leczniczego lub suplementu diety może pogorszyć lub polepszyć stan zdrowia danej osoby,
d) produkt leczniczy jest środkiem spożywczym, kosmetycznym lub innym artykułem konsumpcyjnym.
5. Użytkownik korzystający z Serwisu jest zobowiązany do:
a) korzystania z Usług Elektronicznych w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu;
b) niedostarczania i nieprzekazywania treści o charakterze bezprawnym;
c) korzystania z Usług Elektronicznych w sposób niezakłócający ich funkcjonowania;
d) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Serwisie jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
Dział III. Reklamacje
1. Użytkownik jest uprawniony do złożenia reklamacji, w przypadku gdy Usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są prawidłowo realizowane przez Serwis lub są realizowane niezgodnie z postanowieniami Regulaminu.
2. Reklamację można złożyć drogą elektroniczną na adres e-mail: info-pl@orifarm.com lub w formie pisemnej na adres Orifarm określony w Dziale I niniejszego Regulaminu. Reklamacja powinna zawierać w szczególności opis problemu będącego podstawą reklamacji, adres e-mail bądź inny korespondencyjny, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację oraz datę zdarzenia. Powyższa treść dotycząca zgłoszenia reklamacji stanowi jedynie przykład, z którego Użytkownik nie musi korzystać, i nie wpływa na skuteczność reklamacji zgłoszonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
3. Reklamacja zostanie rozpatrzona w najszybszym możliwym terminie, w miarę możliwości nie dłuższym niż 14 dni.
4. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres pocztowy lub e-mail wskazany przez Użytkownika w zgłoszonej reklamacji. W szczególnych okolicznościach odpowiedź może zostać przekazana z wykorzystaniem innych środków komunikacji. Jeśli dane lub informacje podane w reklamacji będą wymagały uzupełnienia, przed rozpoznaniem reklamacji Usługodawca zwróci się do Użytkownika o uzupełnienie reklamacji we wskazanym zakresie.
5. W przypadku braku akceptacji stanowiska Orifarm opisanego w odpowiedzi na reklamację, Zgłaszający może dochodzić swych praw na zasadach ogólnych.
Dział IV. Dane osobowe i Polityka prywatności
1. Współadministratorami danych przetwarzanych przez Serwis w rozumieniu przepisów dotyczących ochrony danych osobowych jest Orifarm Healthcare sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Przyokopowa 31, 01-208 Warszawa, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000867348, NIP: 7011003307, REGON: 387507348, kapitał zakładowy 44.000,00 zł zł oraz Orifarm Healthcare A/S, Energivej 155260 Odense S Denmark
(dalej: „Orifarm”)
2. Dane osobowe przetwarzane są w celach marketingowych, informacyjnych, statystycznych, konkursowych, a w szczególności:
a) w ramach prowadzenia działań profilaktycznych i prozdrowotnych,
b) w związku z obsługą korespondencji spływającej za pośrednictwem Serwisu,
c) przy rozpatrywaniu reklamacji,
d) dla potrzeb technicznych i statystycznych Serwisu.
3. Administrator danych przechowuje i przetwarza następujące dane Użytkowników:
a) adresy e-mail podane w formularzu kontaktowym lub zapytania ze strony Kontakt,
b) adresy IP,
c) inne dane podane dobrowolnie przez Użytkowników w formularzu kontaktowym.
4. Podanie danych ma charakter dobrowolny, choć jest to niezbędne, by mogły zostać zrealizowane cele wskazane powyżej. Udzielając informacji, Użytkownik potwierdza, iż godzi się na przetwarzanie danych w/w opisanych celach. Każdy Użytkownik ma możliwość wglądu i aktualizacji danych dotyczących jego osoby oraz żądania zaprzestania ich przetwarzania.
5. We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych przez Serwis, kontakt ze Współadministratorami możliwy jest pod adresem: e-mail: info-pl@orifarm.com (Orifarm Healthcare Sp. z o.o.) oraz dataprotection@orifarm.com (Orifram Healthcare A/S). Możliwy jest też kontakt pisemny pod adresem siedziby wskazany w ust.1.
Więcej szczegółów na temat ochrony danych osobowych dostępne jest w Polityce Prywatności.
6. Informacje zawarte w logach dostępowych mogą zawierać różne dane np. adres IP. Orifarm wykorzystuje je wyłącznie w celach technicznych. Orifarm zastrzega sobie możliwość udostępniania danych, o których tu mowa, do podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów prawa (np. organom ścigania).
7. Serwis wykorzystuje „cookies”, czyli małe pliki tekstowe wysyłane do komputera Użytkownika, w których znajdują się informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Serwisu, w szczególności procesu autoryzacji. Za pomocą plików „cookies” nie są przetwarzane lub przechowywane dane osobowe.
8. Pliki „cookies” wykorzystywane są do uproszczenia lub umorzenia danej operacji w tym między innymi do lepszego dopasowania Serwisu do potrzeb Użytkownika, tworzenia statystyk oglądalności. Warunkiem działania „cookies” jest ich akceptacja przez przeglądarkę oraz ich nieusuwanie.
Więcej szczegółów na temat tzw. cookies dostępnych jest w Polityce Cookies.
Dział V. Zasady odpowiedzialności i ochrona praw własności intelektualnej
1. W przypadku korzystania z Usług niezgodnie z niniejszym Regulaminem, postanowieniami umów wiążących Użytkownika z Orifarm lub obowiązującymi przepisami prawa, Orifarm ma prawo do wykorzystania danych Użytkownika w zakresie niezbędnym do ustalenia odpowiedzialności Użytkownika. W takim przypadku Orifarm powiadomi Użytkownika o niedozwolonych działaniach z żądaniem ich niezwłocznego zaprzestania lub podejmie inne kroki przewidziane przepisami prawa.
2. Orifarm nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku niewłaściwego korzystania z Serwisu przez Użytkownika. Przez niewłaściwe korzystanie należy rozumieć w szczególności dostarczanie przez Użytkownika treści nieprawdziwych, nieaktualnych, nieścisłych lub mogących w jakikolwiek inny sposób wprowadzać w błąd, a także dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
3. Orifarm zwraca uwagę, że przez Serwis udostępnia Użytkownikowi treści chronione prawem, w szczególności utwory chronione prawem autorskim. Użytkownik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa, a w szczególności praw własności intelektualnej, w tym autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej, w tym dotyczących znaków towarowych. Zabronione jest kopiowanie zdjęć i innych materiałów graficznych oraz stosowanie przedruku tekstów zamieszczonych w Serwisie. Zabrania się pobierania zdjęć ze strony Serwisu oraz wykorzystywania ich do celów marketingowych oraz handlowych.
4. Informacje udostępniane przez Serwis zostały opracowane w dobrej wierze i na podstawie źródeł uważanych za wiarygodne.
5. Orifarm nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub straty, ubytki spowodowane korzystaniem z Serwisu przez Użytkownika, w szczególności związane z dostępem, użyciem lub pobieraniem materiałów z Serwisu, powstałe wskutek przerwy w dostępie do sieci i Serwisu, błędów systemu komputerowego.
6. Korzystając z Serwisu Użytkownik jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa i zasad etycznych, w tym do przestrzegania zakazu dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
7. Orifarm jest uprawniona do usunięcia wszelkich treści, co do których powzięła podejrzenie co do ich bezprawności.
8. Użytkownicy nie mogą w Serwisie umieszczać treści niezgodnych z obowiązującym prawem, niemoralnych i naruszających dobro osób trzecich, jak również zakazuje się Użytkownikom publikowania linków do materiałów pornograficznych, obscenicznych czy urągających godności innych osób, a w szczególności Użytkownikowi Serwisu zabrania się rozpowszechniania materiałów:
a) zawierających treści mogące naruszać lub naruszające dobra osobiste jakichkolwiek osób trzecich,
b) zawierających treści mogące naruszać lub naruszające obowiązujące przepisy prawa, zasady współżycia społecznego lub zasady etyki propagowane przez Orifarm,
c) zawierających treści promujące, zachęcające lub oferujące podejmowanie działań niezgodnych z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego lub zasadami etycznymi,
d) zawierających oprogramowanie, informacje lub inne materiały zawierające wirusy, „konie trojańskie”, bądź inne szkodliwe lub niszczące elementy;
e) zawierających treści pornograficzne.
9. Usługodawca informuje, że niedopuszczalne jest podejmowanie przez Klienta czynności, które mogłyby destabilizować lub zakłócać działanie Serwisu lub utrudniać dostęp do Serwisu jak również podejmowanie przez Użytkownika działań takich jak umieszczanie w Serwisie lub rozsyłanie za jego pośrednictwem niezamówionej informacji handlowej.
10. W przypadku naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa, postanowień Regulaminu lub zasad Polityki Prywatności, a także w przypadku postępowania przez Użytkownika w sposób utrudniający funkcjonowanie Serwisu lub uciążliwy dla innych Użytkowników, Usługodawca ma prawo pozbawić Użytkownika prawa do korzystania z Serwisu lub ograniczyć mu dostęp do niektórych funkcjonalności.
11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje w odniesieniu do umów:
a) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Dział VI. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php, https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php, www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php, www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php.
2. Użytkownik posiadający status Konsumenta może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozwiązania indywidulanego sporu, korzystając z bezpłatnej pomocy prawnej miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów albo organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacji Konsumentów – adres strony internetowej: www.federacja-konsumentow.org.pl.
3. W rozwiązaniu indywidulanego sporu i skargi konsumenckiej związanych z transakcją transgraniczną pomaga także Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. Adresy tych instytucji dostępne są na stronie internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego www.konsument.gov.pl.
4. Użytkownik będący Konsumentem a także osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej posiada między innymi następujące możliwości skorzystania z pozasądowego rozwiązania sporu:
a) zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu między Konsumentem lub a Usługodawcą przez umożliwienie zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony lub przedstawienie stronom propozycji rozwiązania sporu.
5. Wykaz instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich wraz z informacją o rodzaju spraw, jakimi poszczególne podmioty się zajmują dostępny jest na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem www.uokik.gov.pl. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa również punkt kontaktowy do spraw pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich, do zadań którego należy między innymi udzielanie pomocy Konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności w sprawach sporów wynikających z transgranicznych umów zawieranych z konsumentami.
6. Konsument a także osoby fizyczne zawierające umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Europejska platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej. Poniżej zamieszczamy łącze elektroniczne do platformy ODR ec.europa.eu/consumers/odr.
Dział VII. Postanowienia końcowe
1. Orifarm informuje, że wszelkie zamieszczane na stronach internetowych Serwisu znaki handlowe (loga, logotypy, nazwy marek etc.), materiały graficzne, zdjęcia podlegają ochronie prawnej i są wykorzystywane przez Serwis wyłącznie dla celów informacyjnych.
2. Serwis zawiera treści chronione prawem, w tym prawem własności intelektualnej, w szczególności utwory chronione prawem autorskim (treść zamieszczona w Serwisie, układ graficzny, grafiki, zdjęcia etc.). Użytkownicy zobowiązują się do przestrzegania tychże praw (w tym autorskich praw majątkowych oraz praw własności przemysłowej takich jak prawa wynikające z rejestracji znaków towarowych) przysługujących Orifarm oraz podmiotom trzecim.
3. Orifarm zastrzega sobie prawo do okresowego zawieszenia funkcjonowania Serwisu lub zaprzestania jego prowadzenia, również bez wcześniejszego powiadomienia Użytkowników o podejmowanych działaniach.
4. Orifarm zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do Regulaminu. Informacja o dacie wejścia w życie nowej wersji Regulaminu będzie każdorazowo umieszczona w treści Regulaminu.
5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny.
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 10.03.2024