Kącik malucha
sanstol tran
Naturalnie na zdrowie
sanostol suplement - napis
sanostol witaminy
Preparat
wielowitaminowy
wzbogacony w wapń
sanostol suplement - napis
multi-sanostol
Syrop wielowitaminowy
z wapniem
sanostol immuno - logo 3+
Naturalnie na zdrowie
sanostol immuno
Naturalnie na zdrowie
Ekstrakt z bzu czarnego i dzikiej róży, z witaminą C oraz cynkiem
Zawiera tylko naturalną witaminę C
suplement diety

Porady dla rodziców

cofnij

Jak ochronić dziecko przed przeziębieniem latem?

Chociaż za sezon chorobowy uznaje się okresy przejściowe, jesienno-zimowe i zimowo-wiosenne, to latem ryzyko przeziębienia wcale nie jest zerowe. Aby choroba nie pokrzyżowała planów wakacyjnych, warto pamiętać o kilku wskazówkach, dzięki którym ochronisz dziecko przed przeziębieniem, również latem.

O odporność należy dbać przez cały rok

Częstym błędem popełnianym podczas profilaktyki przeciwprzeziębieniowej jest przypominanie sobie o wzmacnianiu odporności tuż przed, albo nawet w trakcie, sezonu chorobowego. Owszem, w tym czasie warto stosować dodatkowe suplementy na odporność np. Sanostol, zawierające kompleks witamin i minerałów, ale o profilaktyce należy pamiętać przez cały rok.

Latem, gdy jest duża dostępność owoców i warzyw, nie powinno być problemów z dostarczaniem odpowiedniej ilości witamin z pożywienia. Sezonowe owoce są prawdziwą skarbnicą witamin, takich jak: A, B6, C, E i PP, a do tego minerałów: żelaza, magnezu i cynku, będących naturalnym „koktajlem” podnoszącym odporność organizmu.

Dbanie o odpowiednią dietę dziecka to tylko pierwszy krok w kierunku podnoszenia odporności. Popularne przysłowie mówi „sport to zdrowie”, i nie ma w tym nic przesadzonego. Regularne ćwiczenia fizyczne, czy chociażby spacery korzystnie wpływają na kondycję, a tym samym na odporność. Równie ważne jest, aby dziecko było wypoczęte, gdyż niewyspany organizm jest znacznie bardziej podatny na choroby.

 

Wprowadź zasadę częstego mycia rąk

Im wcześniej nauczysz dziecko, że należy często myć ręce, tym mniej będzie z tym problemów w przyszłości. Wiele bakterii i wirusów dostarczamy do organizmu poprzez fizyczny kontakt z brudnymi przedmiotami. Dziecko powinno myć ręce mydłem antybakteryjnym nie tylko po skorzystaniu z toalety czy przed posiłkiem, ale również po powrocie z placu zabaw, sklepu, szkoły, przedszkola czy nawet po korzystaniu z komputera. Mikrobiolodzy ostrzegają, że na klawiaturze komputera (zwłaszcza takiej, z której korzysta kilka osób) czai się więcej zarazków niż na desce klozetowej!

 

Unikaj klimatyzacji,  gdy to możliwe

Przyjemnie jest wsiąść do schłodzonego samochodu, gdy na zewnątrz panuje upał. O ile klimatyzacja przy dłuższej podróży jest niezbędna, o tyle gdy wybierasz się z dzieckiem na zakupy i planujecie kilka razy wsiadać i wysiadać z pojazdu, takie częste, nagłe zmiany temperatury mogą znacząco obniżyć odporność organizmu. Dodajmy do tego jeszcze fakt, że klimatyzacje często są zagrzybione i pełne zarazków, a chorobę mamy niemalże gwarantowaną.

Oprócz klimatyzacji, podczas naprawdę upalnych dni, należy wystrzegać się kąpieli w zimnej wodzie, picia napojów prosto z lodówki czy spożywania lodów. Dziwne? Wydaje się naturalnym odruchem, że podczas gorącego dnia dobrze byłoby się schłodzić zimnymi lodami lub zmrożoną wodą; niestety jest to prosta droga do przeziębienia, a co najmniej podrażnienia gardła i chrypki.

 

Unikaj tłumów i zamkniętych, niewentylowanych pomieszczeń

Ryzyko zachorowania wzrasta w miejscach, gdzie na małej powierzchni przebywa wiele osób. W dużych skupiskach ludzkich, zawsze znajdzie się ktoś, kto rozsiewa wirusy. Jeżeli w takim pomieszczeniu nie ma wymiany powietrza, wirusy kumulują się i z łatwością przedostają się do organizmu. Miejsca o podwyższonym ryzyku zachorowania to m.in.: szkoły, biura, galerie handlowe czy nawet kościoły. Jeżeli dziecko jest osłabione, należy ograniczyć przebywanie w takich miejscach do minimum.

 

Pamiętaj o odpowiednim nawodnieniu

Latem zapotrzebowanie na wodę wzrasta. Odwodniony organizm jest osłabiony i podatny na infekcje. Chcąc zapewnić dziecku zdrowie, należy mu podawać odpowiednią ilość płynów. Zapotrzebowanie dziecka na płyny jest zależne od wagi i wynosi:

1-10 kg – 100 ml/kg m. c.

11-20 kg – 1000ml + 50 ml na każdy kilogram masy ponad 10 kg.

Powyżej 20 kg – 1500 ml + 20 ml na każdy kilogram masy ponad 20 kg.

(Źródło: https://pediatria.mp.pl/lista/70761,zapotrzebowanie-na-plyny-u-dzieci)

Wciąż ciężko ci określić ile i jakąś wodę powinno pić Twoje dziecko? Sprawdź nasz artykuł -> http://sanostol.pl/porady/odzywianie/jaka-wode-podawac-dziecku

Oceń artykuł:
Jeszcze nie oceniano
Artykuły powiązane
Poznaj naszego Eksperta!

Mgr farmacji Barbara Bielska

Absolwentka Wydziału Farmacji Akademii Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

Administratorem danych jest Takeda Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 68. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszego formularza przetwarzane są w celu obsługi przesłanej wiadomości. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jeśli chcesz zgłosić wystąpienie działania niepożądanego lub inną informację dotyczącą bezpieczeństwa stosowania produktów Takeda, kliknij tutaj.

Jeśli chcesz pobrać formularz zgłoszenia działania niepożądanego, kliknij tutaj. Możesz także skontaktować się telefonicznie z osobą odpowiedzialną za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych pod nr telefonu:
+48 602 761 141 lub +48 602 761 142


info.warszawa@takeda.com

+48 22 608 13 00

Takeda Polska sp. z o.o.
ul. Prosta 68,
00-838 Warszawa

zamknij

Niniejsza strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych oraz ułatwienia korzystania z serwisu. Ustawienia te można zmienić. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce dotyczącej cookies.