Kącik malucha
sanstol tran
Naturalnie na zdrowie
sanostol suplement - napis
sanostol witaminy
Preparat
wielowitaminowy
wzbogacony w wapń
sanostol suplement - napis
multi-sanostol
Syrop wielowitaminowy
z wapniem
sanostol immuno - logo 3+
Naturalnie na zdrowie
sanostol immuno
Naturalnie na zdrowie
Ekstrakt z bzu czarnego i dzikiej róży, z witaminą C oraz cynkiem
Zawiera tylko naturalną witaminę C
suplement diety

Porady dla rodziców

cofnij

8 naturalnych metod na zwiększenie odporności

O odporność organizmu należy dbać przez cały rok, gdyż jedynie systematyczne hartowanie ciała oraz dostarczanie odpowiednich ilości witamin i minerałów, zabezpieczy Ciebie i Twoją rodzinę przed infekcjami. Oto 8 naturalnych metod na zwiększenie odporności.

Sport to zdrowie

Już pół godziny dowolnej aktywności fizycznej każdego dnia, znacząco podnosi wydolność organizmu, sprawność i wytrzymałość. Nie trzeba uprawiać sportów wyczynowych lub regularnie chodzić na siłownię, by odczuć znaczną poprawę zdrowia. Wystarczy codzienny spacer z psem, by odczuć długofalowe korzyści.

Owoce i warzywa w codziennej diecie dziecka

To podstawa podstaw w kierunku budowania naturalnej odporności organizmu. Nic nie jest w stanie zastąpić bogactwa witamin i minerałów dostarczanych przez jabłka, pomarańcze, gruszki, kalafiora, brokuła i wiele, wiele innych warzyw oraz owoców. Braki witaminowe warto uzupełniać suplementami diety np. Sanostol, ale podstawą zawsze powinna być dieta. Szczególnie polecane są produkty zawierające witaminę C, E, PP, B6 oraz minerały: żelazo, magnez i cynk.

Woda mineralna – na zdrowie!

Nawodnienie organizmu jest podstawą dla zachowania optymalnej pracy wszystkich komórek ciała, w tym również limfocytów, będących częścią układu immunologicznego. Wszystkie procesy biochemiczne zachodzą w środowisku wodnym, a odwodnienie organizmu nie tylko sprawia, że czujemy się gorzej, ale również może być przyczyną wielu, poważnych chorób. Dorosły człowiek powinien przyjmować 1,5-2,5 litra płynów na dobę; dziecko ważące powyżej 10 kg: 1000ml + 50 ml na każdy kilogram masy ponad 10 kg. Przynajmniej część wody powinna być wysoko zmineralizowana, by dostarczać odpowiedniej ilości istotnych związków: magnezu, żelaza, potasu itp.

Herbatki na odporność

Domowe spiżarnie naszych babć pełne były specyfików na choroby i podnoszenie odporności. Herbatka z owocu dzikiej róży i czarnego bzu, wyciśnięty sok z aloesu, czy z kosodrzewiny to wszystko preparaty, które z łatwością można przygotować samodzielnie. Zawarte w nich witaminy i substancje podnoszące odporność, doskonale sprawdzą się w walce z infekcją.

Podawaj dziecku tran

Tran zawiera witaminy A, D, nienasycone kwasy tłuszczowe, fosfor, jod i lecytynę. Powinny zażywać go zwłaszcza osoby, które nie jedzą ryb. Obecnie tran sprzedawany jest w różnych formach i smakach, dzięki czemu charakterystyczny rybi smak jest praktycznie niewyczuwalny.

Zamiast słodyczy – miód

Prawdziwy miód ma mnóstwo właściwości prozdrowotnych i ochronnych dla organizmu. Jednak, aby był naprawdę skuteczny, musi to być prawdziwy miód, najlepiej z zaufanej pasieki. W zależności od rodzaju pyłku kwiatowego, inne będą jego właściwości. Ale uwaga – miód można podawać dzieciom powyżej 12. miesiąca życia i nie powinien być dodawany do pokarmów, napojów i mieszanek dla niemowląt.

Wypoczęte dziecko to zdrowe dziecko

Małe dzieci potrzebuję od 10 do 13 godzin snu, starsze od 8 do 10 godzin, u nastolatków ten czas możne być nieco skrócony, ale przyjmuje się, że do prawidłowego funkcjonowania organizm potrzebuje przynajmniej 8 godzin nieprzerwanego snu o regularnych godzinach. Zadbaj o to, by dziecko nie spędzało wieczorów przed telewizorem, komputerem lub smartfonem i nie zarywało nocy. Tylko wypoczęty organizm jest w stanie poradzić sobie z infekcją.

Naturalne suplementy, czyli zioła w służbie odporności

Natura hojnie obdarza nas we wszystko, czego potrzebujemy do prawidłowego funkcjonowania. Skuteczność systemu immunologicznego podnoszą m.in.: żeń-szeń, jeżówka purpurowa, aloes, wiesiołek dwuletni, czystek i wiele innych roślin. Wszystkie je możesz kupić w sklepach ze zdrową żywnością lub aptekach.

Oceń artykuł:
Jeszcze nie oceniano
Artykuły polecane
Poznaj naszego Eksperta!

Mgr farmacji Barbara Bielska

Absolwentka Wydziału Farmacji Akademii Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

Administratorem danych jest Takeda Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 68. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszego formularza przetwarzane są w celu obsługi przesłanej wiadomości. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jeśli chcesz zgłosić wystąpienie działania niepożądanego lub inną informację dotyczącą bezpieczeństwa stosowania produktów Takeda, kliknij tutaj.

Jeśli chcesz pobrać formularz zgłoszenia działania niepożądanego, kliknij tutaj. Możesz także skontaktować się telefonicznie z osobą odpowiedzialną za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych pod nr telefonu:
+48 602 761 141 lub +48 602 761 142


info.warszawa@takeda.com

+48 22 608 13 00

Takeda Polska sp. z o.o.
ul. Prosta 68,
00-838 Warszawa

zamknij

Niniejsza strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych oraz ułatwienia korzystania z serwisu. Ustawienia te można zmienić. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce dotyczącej cookies.