Kącik malucha
sanstol tran
Naturalnie na zdrowie
sanostol suplement - napis
sanostol witaminy
Preparat
wielowitaminowy
wzbogacony w wapń
sanostol suplement - napis
multi-sanostol
Syrop wielowitaminowy
z wapniem
sanostol immuno - logo 3+
Naturalnie na zdrowie
sanostol immuno
Naturalnie na zdrowie
Ekstrakt z bzu czarnego i dzikiej róży, z witaminą C oraz cynkiem
Zawiera tylko naturalną witaminę C
suplement diety

Porady dla rodziców

cofnij

Witaminy i minerały na pamięć i koncentrację dla dzieci

Czy wiesz, jak poprawić zdolność koncentracji i nauki u dziecka? To bardzo proste, wystarczy zadbać o to, by otrzymywało odpowiednią ilość witamin i minerałów. W tym artykule znajdziemy odpowiedź na pytanie: jakie witaminy i minerały wzmacniają pamięć i koncentrację u dzieci.

Od czego zależy koncentracja u dziecka?

Procesy myślowe w mózgu są niezwykle skomplikowane i dotąd nie udało się poznać wszystkich tajników pracy umysłu. Wiemy jednak, że zachodzą tam reakcje biochemiczne i elektryczne, a te wymagają obecności konkretnych związków i substancji. W wypoczętym organizmie reakcje te zachodzą o wiele szybciej, gdyż neurony skuteczniej się ze sobą „komunikują”. Dobra koncentracja i pamięć zależą od: samopoczucia, wypoczęcia, dotlenienia mózgu, a także zgromadzonych zapasów witamin, minerałów i składników odżywczych.

Pamięć można trenować, podobnie jak mięśnie, a regularne ćwiczenia umożliwiają osiągnięcie lepszych efektów w nauce. Aby to było możliwe, konieczne jest zapewnienie dziecku pełnowartościowych posiłków bogatych w mikro- i makroskładniki.

Jakie witaminy i minerały na pamięć dla dzieci?

Wszystkie witaminy są ważne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu młodego człowieka. Dlatego najlepiej dbać o to, by dostarczać dziecku witamin i minerałów bez rozdrabniania się na witaminy na pamięć, na samopoczucie, na odporność itp. Jednakże warto wiedzieć, że te wspierające układ nerwowy, pamięć i kontentację to:

Witaminy z grupy B – nazywane są „witaminami na pamięć”, gdyż odgrywają kluczową funkcję w procesach zachodzących w mózgu. Wit. B1 (tiamina) bierze udział w przenoszeniu impulsów nerwowych, wit. B3 (niacyna) i B5 (kwas pantotenowy) wpływają na koncentrację i skupienie, a ich brak może powodować nadpobudliwość i nerwowość. Niedobór witaminy B6 może prowadzić do depresji i starzenia komórek nerwowych, a brak witaminy B12 i B9 skutkuje obniżeniem sprawności umysłowej i problemami z nauką oraz przyswajaniem wiedzy.

Więcej o wpływie witaminy B w rozwoju dzieci przeczytasz w artykule Witaminy z grupy B i ich wpływ na rozwój dziecka

Witaminy D – kolejna bardzo istotna grupa witamin, biorąca udział w procesach zachodzących w mózgu. Niedobory wit. D prowadzą do zaburzeń poznawczych i skutkują spadkiem kondycji psychicznej. Długotrwałe niedobory zwiększają ryzyko demencji. Wprawdzie witamina ta częściowo produkowana jest przez organizm, ale należy ją dostarczać wraz z pożywieniem, by pokryć pełne zapotrzebowanie.

Witamina E – nazywana również „witaminą młodości” pełni ważną funkcję w procesie kształtowania i rozwoju układu nerwowego. Zwiększa natlenienie mózgu, bierze udział w procesach poznawczych i wpływa na prawidłowy rozwój pamięci. Braki witaminy E mogą w przyszłości skutkować zwiększonym ryzykiem demencji i choroby Alzheimera.

Kwasy omega 3, 6 i 9 – niezbędne do prawidłowego rozwoju dziecka, nie tylko układu nerwowego i mózgu, ale również innych układów, w tym sercowo-naczyniowego. Kwasy omega pomagają w utrzymaniu koncentracji i wpływają na poprawę pamięci u młodzieży.

Selen – jest minerałem, który pomaga usuwać z organizmu metale ciężkie takie jak: rtęć, arsen i ołów, a tym samym oczyszcza mózg z toksyn i poprawia koncentrację.

Magnez – brak magnezu bardzo negatywnie wpływa na cały organizm. Jest niezbędny do prawidłowego działania układu nerwowego, a jego niedobory przejawiają się depresją, pogorszeniem koncentracji, zawrotami głowy, apatią i zmęczeniem.

Żelazo – minerał niezbędny w zapewnieniu prawidłowego ukrwienia i natleniania mózgu. Niedobory żelaza prowadzą m.in. do anemii.

Cynk – kolejny minerał biorący udział w procesach zapamiętywania i koncentracji, jest też antyoksydantem, chroniącym układ nerwowy przed szkodliwym działaniem wolnych rodników.

Lecytyna – związek biorący udział w procesach uczenia, zapamiętywania i koncentracji. Jego dodatkową suplementację zaleca się w okresie wzmożonego wysiłku psychicznego np. przed egzaminami.

Oceń artykuł:
Jeszcze nie oceniano
Artykuły powiązane
Poznaj naszego Eksperta!

Mgr farmacji Barbara Bielska

Absolwentka Wydziału Farmacji Akademii Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

Administratorem danych jest Takeda Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 68. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszego formularza przetwarzane są w celu obsługi przesłanej wiadomości. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jeśli chcesz zgłosić wystąpienie działania niepożądanego lub inną informację dotyczącą bezpieczeństwa stosowania produktów Takeda, kliknij tutaj.

Jeśli chcesz pobrać formularz zgłoszenia działania niepożądanego, kliknij tutaj. Możesz także skontaktować się telefonicznie z osobą odpowiedzialną za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych pod nr telefonu:
+48 602 761 141 lub +48 602 761 142


Anna.Bielinska@takeda.com

+48 22 608 13 00

Takeda Polska sp. z o.o.
ul. Prosta 68,
00-838 Warszawa

zamknij

Niniejsza strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych oraz ułatwienia korzystania z serwisu. Ustawienia te można zmienić. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce dotyczącej cookies.