Kącik malucha
sanstol tran
Naturalnie na zdrowie
sanostol suplement - napis
sanostol witaminy
Preparat
wielowitaminowy
wzbogacony w wapń
sanostol suplement - napis
multi-sanostol
Syrop wielowitaminowy
z wapniem
sanostol immuno - logo 3+
Naturalnie na zdrowie
sanostol immuno
Naturalnie na zdrowie
Ekstrakt z bzu czarnego i dzikiej róży, z witaminą C oraz cynkiem
Zawiera tylko naturalną witaminę C
suplement diety

Porady dla rodziców

cofnij

Śniadanie dla dziecka - 10 pomysłów na dobry początek dnia

Czy kanapki muszą być nudne? Wręcz przeciwnie, to podstawowe danie oferuje niezliczoną ilość możliwości i kombinacji. Warunek jest tylko jeden: musi być zdrowo i różnorodnie. Należy unikać białego pieczywa, zamiast tego na stole powinno królować pieczywo pełnoziarniste. Warto zmieniać chleb, pasty i smarowidła, a do tego dodawać świeże warzywa, by wprowadzić sporą różnorodność.

Co na śniadanie dla dziecka?

Tortilla zamiast kanapki

Alternatywą dla wyżej wspominanego chleba może być tortilla, którą przygotowuje się bardzo szybko, a to czy będzie zdrowa zależy przede wszystkim od zastosowanych dodatków. Gotowe naleśniki tortillowe można bez problemu kupić w marketach spożywczych, ale my polecamy przygotowanie ich samodzielnie. Zdrowe są np. naleśniki z ciecierzycy lub gryczane. Taką tortillę można zapakować dziecku do plecaka, by miało pożywne drugie śniadanie, ale wtedy odradzamy stosowania płynnych sosów i miękkich warzyw.

Płatki owsiane lub kukurydziane z mlekiem i dodatkami

Kolejne klasyczne, ale bardzo zdrowe i pożywne śniadanie. Same płatki owsiane lub kukurydziane z mlekiem są nudne; co innego jeśli posiłek wzbogacisz o garść suszonych owoców i rodzynków, tworząc w ten sposób domowe musli. Mleko można zastąpić jogurtem naturalnym. Ważne, aby płatki były naturalne, bez chemicznych dodatków, ulepszaczy i ton cukru.

 

Naleśniki z owocami

Dzieci kochają naleśniki, a jeśli jeszcze są to naleśniki na słodko, wtedy nie ma takiego malucha, który by im się oparł. Jeśli nie masz czasu rano, ciasto naleśnikowe możesz przygotować poprzedniego dnia wieczorem, a o poranku odgrzej, dodaj świeżych owoców i podawaj razem z jogurtem naturalnym lub owocowym. Taki posiłek jest bogaty w białko, węglowodany oraz cały zestaw witamin, niezbędnych do zapewnienia dziecku energii na cały dzień.

 

Jajecznica na parze

Polecamy lżejszy i zdrowszy sposób na przygotowanie tradycyjnej jajecznicy. Z łatwością przygotujesz ją na parze, a nie będzie wtedy taka tłusta. Już na talerzu dodaj pokrojonej cebulki dymki i serwuj ją z kromką razowego chleba posmarowanego masłem. Do popicia, zamiast herbaty podaj sok np. pomarańczowy, a jako dodatek – jogurt wieloowocowy. Proste, pożywne i jakże smaczne.

 

Jajecznica z pomidorami i chlebem razowym

Innym wariantem powyższego posiłku jest jajecznica z pomidorami. Na niewielkiej ilości tłuszczu należy podsmażyć cebulę, następnie dodać nieco przeciśniętego czosnku oraz pomidorów pokrojonych w kostkę, a następnie całość doprawić. Jeśli chcesz zrobić wariant bogaty możesz również dodać nieco kiełbasy i drobno pociętego chleba razowego. Po chwili wbij do tego jajka, poczekaj aż się zetną i… gotowe!. To smaczny, kolorowy i na pewno energetyczny posiłek dla całej rodziny.

 

Omlety

Omlety są wdzięczną podstawą do tworzenia różnych zestawień. Smakują równie dobrze same, jak i ze szpinakiem i pieczarkami, z serkiem twarogowym, z owocami, z gotowanymi warzywami itp. W internecie znajdziesz mnóstwo przepisów na ciekawe śniadania z wykorzystaniem omletów; każdego dnia można przygotować inne danie.

 

Waniliowa zupa mleczna z makaronem

To niezwykle proste i szybkie do przygotowania śniadanie. Podgrzej mleko, ugotuj makaron (może być np. w kształcie gwiazdek lub różnokolorowy), dodaj do tego laskę wanilii. Przygotowanie takiego posiłku zajmie ci maksymalnie kilka minut.

 

Ciasteczka śniadaniowe

Zdrowe pełnoziarniste ciasteczka zbożowe to coś, co Twoje dziecko pokocha. Oczywiście, nie należy codziennie serwować śniadania tego typu, ale raz na jakiś czas trzeba urozmaicić dietę, tym bardziej że ciasteczka są bogate w błonnik i węglowodany. Ważne, aby przygotować je w domu, a nie opierać się na tych kupnych. Ciasteczka zbożowe z miodem i musli polecamy serwować z ciepłym mlekiem lub z jogurtem.

 

Zwykłe śniadanie podane w niezwykłym wykonaniu

Czasami najprostsze posiłki można przyrządzić w fantazyjny sposób. W końcu „jemy” nie tylko ustami, ale również oczami. Warto poświęcić dodatkowych 5 minut, by uformować z jedzenia ciekawe kształty, np. z parówek zrobić ośmiorniczki, a z serka twarogowego myszkę lub bałwanka.

Oceń artykuł:
Jeszcze nie oceniano
Artykuły powiązane
Poznaj naszego Eksperta!

Mgr farmacji Barbara Bielska

Absolwentka Wydziału Farmacji Akademii Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

Administratorem danych jest Takeda Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 68. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszego formularza przetwarzane są w celu obsługi przesłanej wiadomości. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jeśli chcesz zgłosić wystąpienie działania niepożądanego lub inną informację dotyczącą bezpieczeństwa stosowania produktów Takeda, kliknij tutaj.

Jeśli chcesz pobrać formularz zgłoszenia działania niepożądanego, kliknij tutaj. Możesz także skontaktować się telefonicznie z osobą odpowiedzialną za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych pod nr telefonu:
+48 602 761 141 lub +48 602 761 142


info.warszawa@takeda.com

+48 22 608 13 00

Takeda Polska sp. z o.o.
ul. Prosta 68,
00-838 Warszawa

zamknij

Niniejsza strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych oraz ułatwienia korzystania z serwisu. Ustawienia te można zmienić. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce dotyczącej cookies.