Kącik malucha
sanstol tran
Naturalnie na zdrowie
sanostol suplement - napis
sanostol witaminy
Preparat
wielowitaminowy
wzbogacony w wapń
sanostol suplement - napis
multi-sanostol
Syrop wielowitaminowy
z wapniem
sanostol immuno - logo 3+
Naturalnie na zdrowie
sanostol immuno
Naturalnie na zdrowie
Ekstrakt z bzu czarnego i dzikiej róży, z witaminą C oraz cynkiem
Zawiera tylko naturalną witaminę C
suplement diety

Porady dla rodziców

cofnij

Najzdrowsze jesienne owoce i warzywa, które warto podawać dzieciom

Zachęcamy do jedzenia lokalnych, sezonowych owoców i warzyw, gdyż: są najświeższe, mają wszystkie witaminy i minerały, jakich potrzebuje organizm do budowy odporności, a przede wszystkim są niedrogie i łatwo dostępne. Co jesienią powinno znaleźć się na domowych talerzach?

Zalety sezonowych owoców i warzyw

Natura funkcjonuje tak, że zapewnia nam wszystkie składniki, jakich potrzebuje organizm. Osoby żyjące regionach o odmiennych warunkach klimatycznych mają odmienne zapotrzebowanie na witaminy, minerały i składniki odżywcze a tam, gdzie występuje zwiększone zapotrzebowanie na określone mikro- i makroelementy, tam znajdują się rośliny, które są w nie bogate.

Podobna zależność występuje w przypadku roślin sezonowych. Jesienią człowiek potrzebuje więcej witamin i minerałów wzmacniających układ odpornościowy. To okres wzmożonego zachorowania na grypę i przeziębienie; to także czas, gdy słońce kryje się za chmurami i organizm potrzebuje więcej witaminy D. Jesienne owoce i warzywa bogate są w witaminy C, D, B, A i wiele innych.

 

Jakie owoce i warzywa podawać dziecku jesienią?

Jesienią na naszych talerzach powinien zagościć zestaw kolorowych owoców i warzyw, gdyż jest to przecież czas zbiorów jabłek, gruszek, dyni, buraków, a także wielu ziół niedostępnych o innych porach roku. Czy są jakieś najzdrowsze owoce i warzywa? Wszystkie są zdrowe i powinny jak najczęściej gościć na naszych stołach.

  • Dynia – jesienne warzywo, z którego można wyczarować mnóstwo dobrych posiłków. Zupa dyniowa, dynia nadziewana, dynia pieczona, ciastka dyniowe, prażone pestki z dyni – to tylko kilka z propozycji jej podania. Warzywo to bogate jest w witaminy: A, B1, B2, C, PP oraz minerały: fosfor, żelazo, wapń, potas i magnez. To obowiązkowy numer 1 jesiennej diety

  • Cukinia – podobnie jak dynia, może być podstawą lub dodatkiem do wielu dań: zup, placków, zapiekanek, sałatek itp. Jest bogata w witaminy i minerały, a ponieważ ma niewyrazisty smak jest lubiana przez dzieci. Cukinię można niemal niewyczuwalnie przemycić w wielu potrawach, jest to więc dobry sposób na dzieci, które kręcą nosem na warzywa.

  • Brokuły – dostępne są od września i powinny jak najczęściej znajdować się na talerzu. Mają prawdziwe bogactwo witamin i minerałów, w tym: witaminę C i B6, wapń, żelazo, magnez, fosfor, potas, sód, cynk.

  • Buraki – pod różnymi postaciami jako sałatka, ćwikła, barszcz. Buraki dobre są w każdej formie. Mają przede wszystkim bardzo dużo żelaza oraz witaminy C, które wspierają odporność i chronią przed przeziębieniem.

  • Papryka – zielona, czerwona, żółta, słodka i ostra. Każda jest dobra i każda zawiera bogactwo makro- i mikroskładników. Można ją jeść na surowo lub w formie przetworzonej. Jest idealna jako samodzielna sałatka, albo uzupełnienie dania mięsnego.

  • Warzywa kapuściane – jesień to czas zbiorów warzyw takich jak: rzepa, kapusta biała, kapusta włoska, jarmuż, brukiew, kalafior i brukselka. Również one powinny znaleźć się w jadłospisie.

  • Jabłka i gruszki – jesienią na targu można kupić soczyste jabłka oraz gruszki, idealne do jedzenia na surowo lub do przetworów. Warto poświęcić trochę czasu i poprzerabiać je, by zrobić trochę zapasu na zimę. Nie zapominajmy także, że takie jabłko lub gruszka to doskonała przegryzka w trakcie dnia, która z powodzeniem zastąpi słodycze.

Dieta bogata w owoce i warzywa sezonowe to naturalny i najzdrowszy sposób na wzmacnianie organizmu – to dzięki nim możesz zapewnić dziecku odporność, siłę i kondycję w ten niesprzyjający, nieco depresyjny i chorobowy czas.

Oceń artykuł:
Średnia ocena: 5 Liczba głosów: 1
Artykuły powiązane
Poznaj naszego Eksperta!

Mgr farmacji Barbara Bielska

Absolwentka Wydziału Farmacji Akademii Medycznej (obecnie Uniwersytet Medyczny) we Wrocławiu. Specjalista farmacji aptecznej. Od 1993 roku kierownik Apteki we Wrocławiu, a później w Warszawie. Należy do Okręgowej Izby Aptekarskiej w Warszawie.

Administratorem danych jest Takeda Polska Sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Prostej 68. Dane osobowe zbierane za pośrednictwem niniejszego formularza przetwarzane są w celu obsługi przesłanej wiadomości. Każda osoba ma prawo wglądu w swoje dane osobowe oraz możliwość ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.

Jeśli chcesz zgłosić wystąpienie działania niepożądanego lub inną informację dotyczącą bezpieczeństwa stosowania produktów Takeda, kliknij tutaj.

Jeśli chcesz pobrać formularz zgłoszenia działania niepożądanego, kliknij tutaj. Możesz także skontaktować się telefonicznie z osobą odpowiedzialną za nadzór nad bezpieczeństwem stosowania produktów leczniczych pod nr telefonu:
+48 602 761 141 lub +48 602 761 142


info.warszawa@takeda.com

+48 22 608 13 00

Takeda Polska sp. z o.o.
ul. Prosta 68,
00-838 Warszawa

zamknij

Niniejsza strona korzysta z plików cookie w celach statystycznych oraz ułatwienia korzystania z serwisu. Ustawienia te można zmienić. Szczegółowe informacje o plikach Cookies znajdują się w Polityce dotyczącej cookies.